Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00
Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00
Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00
Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00
Kundeservice er åben alle hverdage til 16.00.
50 50 50 50
Med CBB Mobil skal du altid have adgang til et stærkt netværk og god dækning. Derfor opdaterer og fornyer vi løbende vores netværk. I øjeblikket er vi i gang med at udvide 4G-netværket. Samtidig forbereder vi os på 5G, og i denne sammenhæng udfaser vi 3G-netværket.
Her på siden kan du læse om fornyelsen af netværket, og hvad det betyder for dig.
Vi vil gerne give dig den bedste mobilforbindelse. Derfor udfaser vi den ældre 3G-teknologi fra april 2021 for at give plads til maksimal udnyttelse af nyere og mere effektive mobilteknologier som 4G og 5G.
Langt størstedelen af mobiltrafikken foregår i dag på vores landsdækkende og nyere 4G-netværk, der leverer langt hurtigere datahastigheder og en bedre opkaldskvalitet. Derfor vil vi i 2021 begynde at lukke 3G-netværket ned.
Vi vil gerne give dig den bedste mobilforbindelse. Derfor udfaser vi den ældre 3G-teknologi fra april 2021 for at give plads til maksimal udnyttelse af nyere og mere effektive mobilteknologier som 4G og 5G.
Langt størstedelen af mobiltrafikken foregår i dag på vores landsdækkende og nyere 4G-netværk, der leverer langt hurtigere datahastigheder og en bedre opkaldskvalitet. Derfor vil vi i 2021 begynde at lukke 3G-netværket ned.
Hvis din mobil er mere end 5 år gammel, skal du være opmærksom. Og hvis du har andet udstyr, der ikke understøtter 4G som fx et SIM-kort i en alarm eller navigation i bilen, skal du også tjekke det.
Har du en ældre mobiltelefon, vil du efter 3G-udfasningen fortsat kunne tale og sende sms'er, men datahastigheden vil være begrænset, og det vil tage lidt længere tid at ringe op fra din mobiltelefon. Tjek, om din mobil er på én af listerne længere nede på siden.
Hvis din mobil er mere end 5 år gammel, skal du være opmærksom. Og hvis du har andet udstyr, der ikke understøtter 4G som fx et SIM-kort i en alarm eller navigation i bilen, skal du også tjekke det.
Har du en ældre mobiltelefon, vil du efter 3G-udfasningen fortsat kunne tale og sende sms'er, men datahastigheden vil være begrænset, og det vil tage lidt længere tid at ringe op fra din mobiltelefon. Tjek, om din mobil er på én af listerne længere nede på siden.
Du kan stadig ringe og sende sms'er med din mobil, men muligheden for at bruge data vil være meget begrænset, og forbindelsestiderne vil blive længere.
Derfor anbefaler vi, at du skifter til en nyere mobil, som understøtter 4G og 4G-tale (VoLTE).
VoLTE er en teknologi, der gør det muligt at ringe via 4G-netværket. Derfor skal 4G-tale (VoLTE) aktiveres på din mobil. Det bliver automatisk aktiveret, når du opdaterer mobilen.
Eksempler på mobiler med 4G-tale: iPhone 6 og nyere, Samsung A3, S6 og nyere samt alle nyere Huawei.
Du kan stadig ringe og sende sms'er med din mobil, men muligheden for at bruge data vil være meget begrænset, og forbindelsestiderne vil blive længere.
Derfor anbefaler vi, at du skifter til en nyere mobil, som understøtter 4G og 4G-tale (VoLTE).
VoLTE er en teknologi, der gør det muligt at ringe via 4G-netværket. Derfor skal 4G-tale (VoLTE) aktiveres på din mobil. Det bliver automatisk aktiveret, når du opdaterer mobilen.
Eksempler på mobiler med 4G-tale: iPhone 6 og nyere, Samsung A3, S6 og nyere samt alle nyere Huawei.
4G-mobiler, som ikke understøtter tale på 4G (VoLTE), vil ikke kunne ringe via 4G-netværket. Ved opkald vil mobiltelefonen i stedet bruge 2G-netværket.
Det kan betyde, at det tager lidt længere tid, fra du trykker på ring, til den begynder at ringe, og at der ikke kan benyttes data under opkald.
Har du et SIM-kort i andre enheder som fx en alarm, varmepumpe eller i bilen, skal det understøtte 4G efter nedlukning af 3G.
Hvis du er i tvivl, om dit udstyr understøtter 4G – anbefaler vi dig at kontakte leverandøren af dit udstyr.
4G-mobiler, som ikke understøtter tale på 4G (VoLTE), vil ikke kunne ringe via 4G-netværket. Ved opkald vil mobiltelefonen i stedet bruge 2G-netværket.
Det kan betyde, at det tager lidt længere tid, fra du trykker på ring, til den begynder at ringe, og at der ikke kan benyttes data under opkald.
Har du et SIM-kort i andre enheder som fx en alarm, varmepumpe eller i bilen, skal det understøtte 4G efter nedlukning af 3G.
Hvis du er i tvivl, om dit udstyr understøtter 4G – anbefaler vi dig at kontakte leverandøren af dit udstyr.
Nej, du vil fortsat kunne ringe med en 3G-telefon, men samtalen vil gå over på det gamle 2G-netværk. Her kan det tage lidt længere tid, fra du trykker på ring, til den faktisk begynder at ringe. Efter nedlukning vil du heller ikke kunne bruge data med en mobil, som kun understøtter 3G.
Nej, du vil fortsat kunne ringe med en 3G-telefon, men samtalen vil gå over på det gamle 2G-netværk. Her kan det tage lidt længere tid, fra du trykker på ring, til den faktisk begynder at ringe. Efter nedlukning vil du heller ikke kunne bruge data med en mobil, som kun understøtter 3G.