{{::infoboxModel.image.altText}}
  • Mobilabonnementer
  • Mobiltelefoner
  • Internet
  • Mobilt Bredbånd
  • Tilbehør
  • Hjælp
  • {{headerCtrl.numberOfLineItems}}
  • MIT CBB
    MIT CBB
    Forside
    Log ud
Mit CBB forside
Log ud
‏‏‎ ‎
EU Roaming

FRI

tale

60

GB

+ 9 GB EU-data

119 kr./md.

FRI

tale

50

GB

+ 12 GB EU-data

159 kr./md.

Klar til 5G

FRI

tale

FRI

data

+ 13 GB EU-data

179 kr./md.

DK abonnementer

1

Time

1

GB

DK-abonnement

49 kr./md.

6

Timer

6

GB

DK-abonnement

79 kr./md.

ALARMPRIS

FRI

tale

25

GB

DK-abonnement

99 kr./md.

ALARMPRIS

10

Timer

50

GB

DK-abonnement

99 kr./md.

CBB Basis

CBB basis

1 kr. pr. MB
59 øre pr. min.
14 øre pr. SMS.

19 kr./md.

Bliv kunde
  • RING
    50 50 50 50
  • Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00

Ny kunde
  • Flyt dit nummer til CBB
  • Betaling hos CBB
  • Dækningskort
  • Vilkår
‏‏‎ ‎
MÆRKER
  • Apple brandApple
    Huawei brandHuawei
    Sony brandSony
  • Samsung brandSamsung
    Nokia micro logoNokia
    oneplus logo 18x18OnePlus
Se alle
Tilbud
Mange gode tilbud på mobiler
Se udvalg

 

Bliv kunde
  • RING
    50 50 50 50
  • Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00

Ny kunde
  • Flyt dit nummer til CBB
  • Betaling hos CBB
  • Dækningskort
  • Vilkår
‏‏‎ ‎
‏‏‎ ‎
Mobil bredbånd til farten
NYHED!

5 GB

Enkel løsning til lille pris

59 kr./md.

NYHED!

30 GB

Go’ til musik og surf

99 kr./md.

NYHED!

100 GB

Masser af internet på farten

159 kr./md.

Bliv kunde
  • RING
    50 50 50 50
  • Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00

Ny kunde
  • Flyt dit nummer til CBB
  • Betaling hos CBB
  • Dækningskort
  • Vilkår
‏‏‎ ‎
Tilbehør
  • tilbehor ikon 0005 CoversCovers
    tilbehor ikon 0003 headsetHeadset
    tilbehor ikon 0002 kablerKabler
  • tilbehor ikon 0001 opladereOpladere
    tilbehor ikon 0004 panzerglasPanzerGlass
    tilbehor ikon 0000 andetAndet
Se alt tilbehør
Bamser
Få de små nuttede bamser med hjem
SE BAMSER
Bliv kunde
  • RING
    50 50 50 50
  • Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00

Ny kunde
  • Flyt dit nummer til CBB
  • Betaling hos CBB
  • Dækningskort
  • Vilkår
‏‏‎ ‎
  • Mobilabonnementer
  • Mobiltelefoner
  • Internet
  • Mobilt Bredbånd
  • Tilbehør
  • Hjælp

Kundeservice er åben alle hverdage til 16.00.

50 50 50 50

Reparation af mobil

{{main.headline}}

Reparation af mobil

{{main.headline}}

CBB Lounge


Et af de emner, der ofte kan give anledning til spørgsmål, er når det gælder reparation af din mobiltelefon. Hvordan er du stillet, hvis din telefon går i stykker? Skal du selv begive dig ud i at prøve at reparere den? Hvad er reklamationsretten, og hvad dækker den?

Det og meget andet vil vi her forsøge at belyse, så du er bedre stillet, hvis du på et tidspunkt skulle være så uheldig at opleve problemer med din mobil.

Når din mobil går i stykker

Der findes mange forskellige måder, hvorpå en mobil kan gå i stykker. Det kan være rent hardwaremæssigt, hvis du eksempelvis taber mobiltelefonen, får trådt på den, spilder vand på den eller lignende. Og så kan det være rent softwaremæssigt, hvis den har problemer med at tænde ordentligt op, lyse i skærmen eller at dem, du ringer til, har problemer med at høre, hvad du siger eller omvendt.

For at komme et skridt nærmere en løsning, er det først og fremmest vigtigt, at du klarlægger, hvad der er galt med din mobil. I hvert fald så godt som du nu engang kan. For jo bedre du kan beskrive problemet, jo hurtigere og nemmere kan du også få hjælp til at løse det.

Ved reparation af et produkt

Ved reparation af en telefon kan der være varierende procedurer fra et teleselskab til et andet. Derfor anbefaler vi altid, at du kontakter kundeservice hos dit teleselskab. Typisk vil du også kunne finde information angående eventuel reparation af din telefon på din udbyders hjemmeside. 

Skal man selv prøve at reparere den?

Vi vil på det kraftigste anbefale dig ikke selv at prøve at reparere din mobil. Du kan prøve at genstarte din mobiltelefon, hvis det er et software-problem, men al reparation anbefaler vi at få foretaget på et autoriseret værksted.

Reparation hos uautoriseret reparatør

Vi vil aldrig anbefale dig at få din mobil repareret hos en uautoriseret reparatør. Det kan sagtens være, at den enkelte reparatør giver dig en garanti, men sker der skader som følge af reparationen, vil du ikke være dækket ind hos din oprindelige forhandler. Derfor anbefaler vi altid, at du får din mobiltelefon repareret hos den udbyder, hvor du har købt mobilen til at starte med.

Bemærk også, at reklamationsretten på den reparerede del bortfalder. Det samme gælder, hvis der sker en skade på telefonen på et senere tidspunkt, der ikke omhandler den reparerede del, men hvor det kræver at værkstedet skal fjerne den reparerede del for at tilgå defekten. Så kan værkstedet ikke udføre reparationen, og telefonen vil derfor blive afvist og kan ikke repareres på værkstedet under reklamationsretten.

Hvad er reklamationsret - og kan du bruge den?

Reklamationsretten er din ret til at få det produkt, du har betalt for. Er der fejl eller mangler på det produkt du har købt, er du dækket ind af reklamationsretten. Den dækker i to år fra den dag, du har modtaget produktet - og altså ikke fra den dag, du tager produktet i brug.

Hvad har du ret til?

Ved brug af reklamationsretten har du som køber ret til følgende.

  • Afhjælpning af manglen (reparation)
  • Omlevering (til ny identisk vare)
  • Ophævelse af købet (pengene retur mod returnering af vare)
  • Passende afslag i købesummen

Bemærk at omlevering/reparation ikke kan kræves, hvis det er umuligt at omlevere eller reparere. Derudover kan du som køber, hvis sælger tilbyder reparation/omlevering, ikke kræve ophævelse eller afslag, hvis der ikke tidligere er reklameret over varen. 

Sælger har som udgangspunkt kun ret til et enkelt afhjælpningsforsøg til samme fejl. Også hvis varen er ombyttet og samme fejl viser sig igen på den nye vare.

Ved mere end tre forskellige fejl har køber krav på ophævelse af købet. 

Det dækker reklamationsretten ikke

Det er dog værd at understrege, at det langt fra er alle skader på mobiltelefonen, som reklamationsretten dækker. Er der eksempelvis tale om hærværk, misbrug eller lignende, er du ikke dækket af reklamationsretten, og skal dermed selv betale for udbedring af skaderne, hvis dette ønskes.

Du er heller ikke dækket, hvis skaderne er selvforskyldte. Det gælder bl.a., hvis du kommer til at tage din mobiltelefon med i vandet eller spilder ud over den (selvom den er certificeret vandtæt). Det gælder eksempelvis også, hvis du kommer til at tabe din mobiltelefon. I disse og lignende tilfælde vil reklamationsretten ikke gælde.

Frister ved brug af reklamationsretten

For at være dækket af reklamationsretten, er der nogle frister, du som køber er pålagt. Først og fremmest skal du som køber sørge for at klage over defekten inden for rimelig tid, efter defekten er opdaget. Her vil en periode på to måneder altid være rettidig. Dog fjerner det ikke din mulighed for at kunne reklamere på et senere tidspunkt.

Den seneste reklamationsret er to år efter den dag, du modtager produktet. Bemærk også, at ved ombytning til et nyt produkt, får du en ny reklamationsret, som vil løbe to år fra ombytningsdagen.

Typiske mangler ved brug af reklamationsret

Du kan eksempelvis gøre brug af reklamationsretten, hvis et af følgende scenarier har udspillet sig:

  • Varen svarer ikke til det aftalte
  • Sælger har givet urigtige oplysninger
  • Sælger har undladt at give køber vigtige oplysninger om varen
  • Varen svarer ikke til en vareprøve, som køberen har set forud for købet
  • Varen er af ringere beskaffenhed eller brugbarhed end den i følge aftalen og omstændighederne burde være
  • Der mangler nødvendig brugsvejledning
  • Varen er ikke egnet til købers særlige formål, når sælger har "lovet" dette

Sådan er klagevejen, hvis du vil klage over en reparation

Er reparationen ikke forløbet som forventet, har du mulighed for at klage. Det anbefales at klage i følgende rækkefølge:

  1. Butik/sælger
  2. Forbrugerklagenævnet

Ved klager til forbrugerklagenævnet kan du følge dette link.


Vedrørende reparation hos CBB Mobil

Hvis du har købt en mobil fra CBB Mobils mobilshop, har du to muligheder, hvis du ønsker at få den repareret.

Først og fremmest kan du aflevere den i en Telenor butik nær dig. Hvis du gerne vil finde ud af, hvor den nærmeste Telenor butik ligger, kan du se et kort over dem her https://www.telenor.dk/find-butik/.

Vælger du at indlevere din mobiltelefon i en Telenor butik, bedes du medbringe en kopi af dit købsbevis.

Bemærk at ved indlevering af mobiltelefon hos Telenor, vil al reklamation og spørgsmål vedrørende reparation foregå via en Telenor butik. 

Du kan også vælge at sende din mobil med posten. Ønskes dette, bedes du kontakte CBB Mobils Kundeservice og få oprettet en reparationssag. Herefter fremsendes en pakkelabel til din e-mailadresse, så du kan sende produktet uden yderligere omkostninger.

Vælger du at sende mobilen med posten skal du huske at vedlægge en kopi af dit købsbevis i pakken.

Har du spørgsmål med et af de dine produkter fra CBB Mobil, anbefales det til enhver tid, at du tager fat i Kundeservice, enten via telefon, e-mail, Facebook eller livechat:

  • Telefonsupport: 50 50 50 50 - åbent alle hverdage fra 08.30 til 16.00,
  • E-mail: kundeservice@cbb.dk
  • Facebook: www.facebook.com/cbbmobil
  • Chat: kan du starte nede i bunden af hver eneste side på CBB.dk.

Kan jeg få byttet min telefon til en ny model?

Når du sender en mobiltelefon til reparation på vores værksted, bestræber vi os naturligvis altid på at reparere den, så du kan få din egen mobiltelefon igen i fuld funktionel tilstand. Dog kan der være tilfælde, hvor telefonen ikke står til at redde, og så fremsender vi naturligvis en ny mobiltelefon, hvis skaden er dækket af reklamationsretten.

Vi satser dog altid på at kunne reparere mobilen, så den kommer til at virke igen. 

Hvad hvis jeg taber min telefon og skærmen går i stykker?

Ved køb af mobiltelefon hos CBB Mobil, er det ikke gratis at få skiftet sin skærm ud, hvis du kommer til at tabe din mobiltelefon og ødelægger displayet eller knuser glasset. Vi har ingen garanti på mobiltelefonerne, men bemærk at du stadig har mulighed for at få repareret din mobil på vores værksted, hvis dette ønskes.

Hvis vores værksted kommer frem til, at skaden ikke er dækket af reklamationsretten, kontakter vi dig, så du har mulighed for at tage stilling til, om du ønsker at betale for en evt. reparation.

Dog er det vigtigt at understrege, at selvom vi ikke giver dig garanti på din mobil, er du stadig dækket ind af reklamationsretten, hvis skaden ikke er selvforskyldt. Hvis du ikke ved, hvad det er for en størrelse, eller hvad den dækker, er du altid velkommen til at kontakte CBB Mobils Kundeservice.

Hvorfor vælge CBB?

Hvorfor vælge CBB?

CBB Lounge

Reparation af mobil

Hvad er VoLTE?

CBB Ringetone

Hvornår kommer 5G-netværket?

Netværkets historie

Hvad er 4G-netværket?

Hvad er 3G-netværket?

Hvad er 2G-netværket?

Dækning på mobilen

19 underholdende apps til børn

Teleselskabernes Kundeservice

Bliv fit med mobilen

Indholdstakseret SMS'er

Musik på din mobil - Spar penge med et abonnement

Historien om TIDAL

Er det nemt at flytte mobilselskab?

Teleselskaber i Danmark

Fup-beskeder på mobilen

Huawei P9 vs. Huawei P9 Lite

Brætspil på mobilen

Bredbånd til hjemmet - på den nemme måde!

Hvad er TIDAL?

Hvad er musikstreaming?

Læs e-mails på mobiltelefonen

Dropbox på mobilen

10 bedste apps til mobiltelefon

10 gode mobilråd til ferien

Facebook på mobilen - sådan gør du

Vandtæt mobil - Hvor vandtæt er den?

Hvor mange tegn indeholder en SMS-besked?

Wi-Fi Calling - Hvad er det?

Pokémon Go - Hvad betyder de forskellige ting

billigste telefonabonnement

Mobilt bredbånd til sommerhus

Ringe med hemmeligt nummer

Mobiltelefonens historie

Hvordan sletter man en iphone?

Musik med TIDAL eller Spotify i dit abonnement

Fri data |Ingen begrænsninger og max frihed | CBB Mobil

iPhone på afbetaling

Lav din egen app til iPhone

Hvordan laver man en app til Android?

Ring gratis med WhatsApp fra mobilen

Fri tale abonnement hos CBB Mobil

Hvilket mobilabonnement skal jeg vælge?

Billigste mobilabonnement med data

Hvad er Pokémon Go?

CBB og TIDAL giver dig den ultimative musikoplevelse

Et teleselskab til hele familien

Find et abonnement til din alarm

Vælg det bedste abonnement til iPad

Hvad er Flipp? - Find svaret her!

Musikstreaming - Kampen der først lige er begyndt

Sådan flytter du billeder fra iPhone til PC og iPad

Sådan flytter du dine playlister fra Spotify til TIDAL

Sådan opsiger du dit Spotify abonnement

Sådan sporer du en mistet mobil

Emojis betydning - kan du snakke "emoji"?

Derfor bør du overveje at få et guldnummer

iOs vs Android - Hvad er det bedste?

Fastnet til mobil

Ring til og fra USA

eSim - Hvad er det? og hvordan fungerer det?

Disse sange er videnskabeligt bevist de største ørehængere

Apps som alle unge voksne burde have

Hvad siger din musiksmag om din personlighed?

8 ting du ikke vidste, at du kunne med Facebook Messenger

Abonnement til børn

Sikkerhed på mobilen - 4 Steps til en sikker iPhone!

Internetdeling

Din guide til iMessage

Spar penge med TIDAL

Samsung Galaxy S7

Den ultimative guide til MMS

Anmeldelse af Samsung Galaxy S6 Edge

Gebyrer hos mobilselskaberne

Køb mobilbilletter på mobilen

SIM-kort størrelser

Samsung Galaxy S7 - Hvad kan vi forvente?

Sådan vælger du mobilselskab

Hvorfor købe iPhone 6s?

4 gode råd til at få en bedre dækning

Hvorfor vælge taletidskort?

At vælge det rigtige mobilabonnement

Hvor meget taletid bruger jeg?

Mobil på afbetaling

SØG PÅ CBB
Ring mig op

Bliv ringet op mellem 8.30-21.00

BESTIL OPKALD
RING
50 50 50 50

Alle hverdage fra 8.30-16.00

DOWNLOAD CBB APP'EN
ios app urlandroid app url
Produkter
  • Mobiltelefoner
  • Mobilabonnementer
  • Mobilt Bredbånd
  • Internet
Populære mærker
  • Apple
  • Sony
  • Samsung
  • Huawei
  • Nokia
  • OnePlus
  • Doro
Populære mobiltelefoner
  • Galaxy S21
  • Galaxy S21+
  • Galaxy S21 Ultra
  • Nokia 8.3 5G
Mobiltelefoner på tilbud
  • Nord N100
  • 8 Pro
  • Xperia 5 ll
  • Galaxy A21s
Betaling og forbrug
  • Se forbrug og faktura
  • Den første betaling
  • Automatisk betaling
Adgangskoder
  • PIN og PUK-kode
  • Glemt adgangskode
Andet
  • Bestil nyt SIM-kort
  • Hjælp
  • Mit CBB
Om CBB
  • Job hos CBB
  • Driftstatus
  • Dækning og netværk
  • 5G netværket
  • Kontakt os
Tjenester
  • CBB udland
  • Tidal
Trustpilot
  • Cookies
  • Persondatapolitik
  • Vilkår

Frederikskaj 8 - 2450 København SV - CVR 19433692

Frederikskaj 8
2450 København SV
CVR 19433692

Copyright© 2020 by CBB Mobil. All rights reserved