Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00
Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00
Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00
Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00
Kundeservice er åben alle hverdage til 16.00.
50 50 50 50
Rundt omkring i landet står der hobevis af master, der alle sammen sørger for, at du har dækning på mobilen. Men det er ikke altid, at dækningen er lige god, og hvad kan man så gøre ved det?
Hvordan finder man ud af, om dækningen på mobilen er god i det område, man bor i? Og er der et sted, man kan gå hen, hvis man oplever fejl eller mangler på dækningen? Det og meget mere kigger vi nærmere på her.
Først og fremmest kan det måske være interessant for dig at kigge nærmere på, hvordan dækningen er i lige netop det område, du bor i. Er det tilfældet, så har Energistyrelsen gjort det nemt for dig at finde ud af, hvordan det ser ud hos dig, på deres nye hjemmeside TjekDitNet.dk.
Derinde kan du både få et overblik over bredbånds- og mobildækningen i specifikke områder, du kan måle din bredbåndshastighed og du kan finde frem til, hvilke udbydere der tilbyder bredbånd og mobilløsninger i dit område.
Indimellem kan der opstå problemer eller være arbejde på en Telenor mast nær dig, og det kan til tider gå ind og gøre selve netforbindelsen mere eller mindre ustabil. Hvis du gerne vil have en mulighed for at blive gjort opmærksom på dette, når det sker, kan du med fordel tilmelde dig driftstatus via SMS eller e-mail.
Når du tilmelder dig, kan du selv vælge, om du kun vil modtage nyt fra et specifikt område, eller om du vil have informationer fra flere landsdele end kun din egen. Du kan også frit vælge, hvilke produkter du ønsker at få driftsmeldinger om.
Du tilmelder dig og finder mere information herom på Telenors hjemmeside. Vær opmærksom på, at det også er på denne side, at du afmelder dig igen, hvis dette ønskes.
Det er ikke nødvendigt at være tilmeldt driftstatus på enten SMS eller e-mail. Men hvis du på et tidspunkt skulle opleve problemer med dit net, kan det være rart at vide, hvor man skal gå hen for at finde yderligere information.
Som mobilkunde kan du typisk tjekke den nuværende driftstatus på udbyderens hjemmesiden. Her kan du se, om der er en fejl eller planlagt arbejde i et givent område, og du kan også følge med i den enkelte sags status, om hvorvidt den er klaret eller i gang med at blive løst.
Skulle du opleve mangler eller fejl på netværket, har du hos nogle selskaber også mulighed for at rapportere om disse, så der kan blive taget hånd om problemet med det samme. Som CBB Mobil kunde kan du gøre det ved at kontakte kundeservice på 50 50 50 50.
Det anbefales dog, at du altid lige tjekker den nuværende driftstatus, inden du anmelder en fejl eller et problem. På den måde kan du hurtigt se, om det allerede er noget, der bliver arbejdet på.
Hvis du ofte oplever dårlig dækning, kan det skyldes flere forskellige årsager. Det kan være dårligt vejr, der går ind og forstyrrer signalet. Det kan være afstanden mellem dig og den nærmeste mast, eller det kan være elementer som massive bygninger eller træer, der går ind og generer.
Hvis du tit støder på dette problem, har vi lavet en lille guide med fire tips til, hvordan du løser det.
Der findes fire forskellige netværk i Danmark, og alle mobilselskaber er tilknyttet et af disse fire netværk. I og med alle netværk har en forskellig dækning, kan du opleve, at et givent netværk ikke dækker i dit område. Hvis dette er tilfældet, kan det være en løsning at skifte til et mobilselskab, der er tilkoblet et af de øvrige netværk.
Det er dog altid en god idé lige at tjekke, hvilket netværk der har en god dækning i dit område, så du kan vælge det rette mobilselskab.
Hvis du har problemer med at komme på 4G-netværket, har det ikke nødvendigvis noget at gøre med, at du ikke befinder dig i et område, hvor der ikke er 4G-dækning, eller at der lidt dårligt vejr som kan gå ind og genere signalet. Det kan simpelthen være af den årsag, at du ikke har det rette udstyr til at komme på 4G-netværket.
Sørg derfor for at du har en telefon, der er i stand til at komme på 4G-netværket, og at du har et abonnement, der inkluderer adgang til 4G. Derudover skal du også have et SIM-kort, der understøtter 4G.
CBB Lounge