Åbent hverdage fra 8.00-16.00
Kundeservice er åben alle hverdage til 16.00.
50 50 50 50
Det kan en sjælden gang imellem være et problem at få forbindelse til netværket på sin mobiltelefon. Det kan skyldes flere forskellige ting, og derfor er der også flere forskellige løsninger på problemet.
Det er ikke altid, at den første løsning afhjælper dit problem, men prøver du at ordne problemet via en af de løsninger, vi her har listet op til dig, bør der være en af dem, der kan hjælpe dig med at komme på netværket igen.
Heldigvis er det sjældent, at man oplever ikke at kunne få forbindelse med netværket. Men når det sker, skal man helst på det igen så hurtigt som muligt.
Først og fremmest kan det være en god idé lige at tjekke, at de basale ting er, som de skal være. Det kan eksempelvis være, at du har fået rykket SIM-kortet en lille smule løst, og dermed er det umuligt for mobilen at oprette nogen form for forbindelse til andet en WiFi netværket. Prøv derfor først og fremmest at tjekke, at det sidder, som det skal.
Dernæst kan det være et problem om manglende betaling til dit abonnement. Hvis du ikke har husket at fylde penge på din mobilkonto, vil du typisk opleve, at dit abonnement bliver midlertidigt lukket efter en bestemt periode, og derfor vil dit SIM-kort også være midlertidigt ude af drift.
Hvis der er styr på SIM-kortet, og hvis du har fyldt op din mobilkonto, er der intet problem her.
Ofte skal der ikke meget mere end en genstart af din mobil til, før det hele fungerer igen. Når du genstarter en telefon, genstarter du også valg af bl.a. netværk, og ofte skal der ikke mere til, før telefonen igen kan finde ud af at oprette forbindelse til netværket.
Dette kan også gøre sig gældende for din tablet, hvis du har problemer med at oprette forbindelse på den. Sluk enheden og tænd den igen og se, om det ikke skulle afhjælpe problemet. Hvis det ikke hjælper, kan du igen prøve at hoppe videre til næste løsningsforslag på listen.
Det kan også være, at din mobil har problemer med at oprette forbindelse til den korrekte operatør. Det er sådan, at der findes fire forskellige hovednetværk i Danmark, og alle mobilselskaber i landet er koblet op på et af de fire netværk. Hos CBB Mobil er du eksempelvis tilsluttet Telenors netværk.
Dog kan det være, at din mobil har problemer med at oprette denne forbindelse. Prøv derfor at gøre følgende:
Android
1. Gå ind under indstillinger
2. Vælg Mobile netværk
3. Vælg Netværksoperatører
4. Tryk på "Vælg automatisk"
iOS
1. Gå ind under indstillinger
2. Vælg Operatør
3. Fjern flueben i Automatisk
4. Vent på at telefonen finder tilgængelige netværk
5. Listen med tilgængelige netværk kommer frem
6. Gå tilbage til forrige menu og slå Automatisk Operatørvalg til igen
På den måde vil mobilen forsøge at oprette forbindelse til det korrekte netværk, så du igen kan komme på nettet.
Sidder du med en iPhone eller en iPad og har problemer med at oprette forbindelse, kan det også være en løsning at nulstille dine netværksindstillinger. Her er det dog vigtigt at bemærke, at hvis du gør dette, vil din telefon også "glemme" adgangskoden til dit WiFi igen, og derfor er det essentielt, at du kan huske din WiFi kode, da du ellers vil få problemer med at komme på igen.
For at nulstille dine netværksindstillinger på din iOS enhed, skal du gøre følgende:
1. Gå ind under indstillinger
2. Vælg Generelt
3. Vælg Nulstil
4. Vælg Nulstil netværksindstillinger
5. Bekræft valg
Sidder du med en Android telefon, kan du prøve at skifte mellem de forskellige typer af netværk, der nu engang er til rådighed. Det kan i enkelte tilfælde hjælpe at skifte over på et andet netværk, end det du plejer at være på, for så at skifte tilbage igen til dit sædvanlige valg.
Du finder denne mulighed ved at gøre følgende (udgangspunkt taget i Samsung Galaxy S4):
1. Gå ind under indstillinger
2. Vælg Flere netværk
3. Vælg Mobile netværk
4. Vælg Netværkstilstand
5. Skift over til en af de øvrige muligheder på listen end den valgte
6. Skift tilbage igen til den valgte
Vær opmærksom på, at du typisk kan skifte imellem fire løsninger, der hedder følgende:
1. LTE/WCDMA/GSM
2. WCDMA/GSM
3. Kun WCDMA
4. Kun GSM
GSM er 2G, WCDMA er 3G og LTE er 4G.
Hvis dette ikke hjælper, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, der altid sidder klar til at hjælpe dig. Du kan også læse mere om mobildækning generelt, som du finder meget mere information om i denne artikel.
Guides og information