{{::infoboxModel.image.altText}}
  • Mobilabonnementer
  • Mobiltelefoner
  • Internet
  • Mobilt Bredbånd
  • Tilbehør
  • Hjælp
  • {{headerCtrl.numberOfLineItems}}
  • MIT CBB
    MIT CBB
    Forside
    Log ud
Mit CBB forside
Log ud
‏‏‎ ‎
EU Roaming

FRI

tale

60

GB

+ 9 GB EU-data

119 kr./md.

FRI

tale

50

GB

+ 12 GB EU-data

159 kr./md.

Klar til 5G

FRI

tale

FRI

data

+ 13 GB EU-data

179 kr./md.

DK abonnementer

1

Time

1

GB

DK-abonnement

49 kr./md.

6

Timer

6

GB

DK-abonnement

79 kr./md.

ALARMPRIS

FRI

tale

25

GB

DK-abonnement

99 kr./md.

ALARMPRIS

10

Timer

50

GB

DK-abonnement

99 kr./md.

CBB Basis

CBB basis

1 kr. pr. MB
59 øre pr. min.
14 øre pr. SMS.

19 kr./md.

Bliv kunde
  • RING
    50 50 50 50
  • Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00

Ny kunde
  • Flyt dit nummer til CBB
  • Betaling hos CBB
  • Dækningskort
  • Vilkår
‏‏‎ ‎
MÆRKER
  • Apple brandApple
    Huawei brandHuawei
    Sony brandSony
  • Samsung brandSamsung
    Nokia micro logoNokia
    oneplus logo 18x18OnePlus
Se alle
Tilbud
Mange gode tilbud på mobiler
Se udvalg

 

Bliv kunde
  • RING
    50 50 50 50
  • Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00

Ny kunde
  • Flyt dit nummer til CBB
  • Betaling hos CBB
  • Dækningskort
  • Vilkår
‏‏‎ ‎
‏‏‎ ‎
Mobil bredbånd til farten
NYHED!

5 GB

Enkel løsning til lille pris

59 kr./md.

NYHED!

30 GB

Go’ til musik og surf

99 kr./md.

NYHED!

100 GB

Masser af internet på farten

159 kr./md.

Bliv kunde
  • RING
    50 50 50 50
  • Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00

Ny kunde
  • Flyt dit nummer til CBB
  • Betaling hos CBB
  • Dækningskort
  • Vilkår
‏‏‎ ‎
Tilbehør
  • tilbehor ikon 0005 CoversCovers
    tilbehor ikon 0003 headsetHeadset
    tilbehor ikon 0002 kablerKabler
  • tilbehor ikon 0001 opladereOpladere
    tilbehor ikon 0004 panzerglasPanzerGlass
    tilbehor ikon 0000 andetAndet
Se alt tilbehør
Bamser
Få de små nuttede bamser med hjem
SE BAMSER
Bliv kunde
  • RING
    50 50 50 50
  • Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00

Ny kunde
  • Flyt dit nummer til CBB
  • Betaling hos CBB
  • Dækningskort
  • Vilkår
‏‏‎ ‎
  • Mobilabonnementer
  • Mobiltelefoner
  • Internet
  • Mobilt Bredbånd
  • Tilbehør
  • Hjælp

Kundeservice er åben alle hverdage til 16.00.

50 50 50 50

At vælge det rigtige mobilabonnement

{{main.headline}}

At vælge det rigtige mobilabonnement

{{main.headline}}

CBB Lounge

Det vigtigste når du skal vælge det rigtige mobilabonnement, er at du kender dit behov for mobiltelefoni. Hvor meget taler du normalt i telefon i løbet af en måned? Hvor mange SMS'er sender du? Hvor meget går du på nettet med din mobil?

Det er omfanget af dit forbrug, der er afgørende for valg af abonnement. Samtidig bestemmer fordelingen af dit forbrug i forhold til taletid, tekstbeskeder og tid på nettet også, hvilket abonnement, der passer bedst til dig.

Tjek dit forbrug

Det første du kan gøre, er derfor at tjekke oversigterne over dit forbrug hos dit nuværende mobilselskab. Oversigterne kan du finde online, hvis ikke du får dem tilsendt med posten.

I dine oversigter kan du se, hvor mange og hvor lange opkald du har foretaget, og du kan også se antallet af sendte SMS'er. På denne baggrund kan du bedre vælge et abonnement, der passer til dine behov for taletid, SMS'er og så videre.

Vælg abonnement efter behov 

Når du skal vælge det rigtige mobilabonnement, skal du selvfølgelig helst vælge, så det passer så præcist som muligt til dit forbrug. Som udgangspunkt kan du tænke dig tre forskellige grupper, hvor du kan høre hjemme. 

  • Den første gruppe taler ikke særlig meget i telefon
  • Den næste gruppe har et moderat forbrug
  • Den sidste gruppe taler meget.

Taler du kun ganske lidt i telefon? Vælg da de små abonnementer med 1-2 timers taletid. Taler du en del i telefon, men måske ikke nødvendigvis hver dag? Vælg da et mellemstort abonnement. Taler du rigtig meget i telefon, måske hver dag? Vælg et abonnement med fri tale.

De forskellige abonnementer er 'rummelige', altså du får rigelig taletid. Du er derfor dækket godt ind, når du vælger ud fra disse grundregler. Hvis du vurderer dit normale forbrug og vælger abonnement, så det passer nogenlunde til det, så er du ret sikker på at have valgt rigtigt.

Sammenlign mobilselskaber

Når du har et overblik over dit behov for mobiltelefoni, kan du orientere dig blandt mobilselskaberne og deres forskellige tilbud. Hvordan ser de varierende abonnementer ud? Hvordan er priserne? Hvilke ydelser er inkluderet, hvilke muligheder er der for tillægsydelser? Hvordan er servicen hos de enkelte selskaber? Og en yderligere vigtig ting: Hvordan er dækningen for mobiltelefoni i dit område hos de forskellige selskaber?

Det er en rigtig god ide at have disse overvejelser med i valget af mobilselskab, simpelthen fordi prisen i sidste ende ikke er altafgørende. Nok er lave priser at foretrække, men det er nok så nødvendigt også at have dækning for mobilen. Ligesom god service nu engang gør det mere behageligt og desuden effektivt at være kunde. Der er derfor en del sager, det er godt at kigge på.

 

Er der god dækning?

Du har selvfølgelig ikke særlig gavn af et abonnement, hvis ikke der er dækning i det område, hvor du skal bruge telefonen mest. De fleste mobilselskaber har dog generelt en ret god dækningsgrad, så den helt store risiko løber man ikke. Men alligevel er det en god ide at undersøge det, inden du går videre for at vælge mobilselskab.

Hvis du ser, at et bestemt selskab ikke har dækning i det område, hvor du skal bruge din telefon, må du selvfølgelig stryge dette selskab af din liste - uanset hvor attraktive deres tilbud i øvrigt måtte være.

Sammenlign priser på abonnementer

I næste omgang kan du sammenligne priser på det abonnement, du har kredset dig ind på i forhold til dine behov.

Normalt ligger abonnementerne i grupper, så du kan vælge et abonnement efter dit forbrug. Taler du kun lidt i telefon? Taler du en hel del i telefon, men måske ikke hver dag? Eller har du behov for at sende mange SMS'er, og taler du meget i telefon hver dag? Samtidig er der hos selskaberne mulighed for at skifte abonnement, hvis dine behov ændrer sig, og her er det vigtigt, at du ikke skal betale for at skifte. Det er naturligvis en stor fordel, fordi du på den måde har mulighed for at justere.

Med andre ord kan du som udgangspunkt vælge et abonnement, der passer til dine nuværende behov. Her vælger du efter pris og ydelser, dækning og service. Hvis du på et senere tidspunkt får behov for at ændre, kan du skifte abonnement, så det passer bedre til din nye situation. 

Hvad indeholder abonnementet mere konkret?

Foruden taletid er det selvfølgelig også vigtigt med SMS, MMS og datamængde. En del mobilselskaber tilbyder gratis SMS og MMS med et abonnement, ligesom der kan være mulighed for at være på Facebook gratis. Med en app er du på Facebook uden at bruge af dine GB. Det er derfor et godt råd at undersøge disse ting også, når du skal vælge dit mobilabonnement.

Ring gratis til venner og familie

De fleste mobilselskaber tilbyder abonnementer, hvor det er gratis at ringe til andre abonnenter hos samme selskab. Altså, hvis du har familie og venner, der har abonnement det samme sted som dig, kan I ringe gratis til hinanden.

Denne mulighed er værd at overveje, fordi du kan vælge den eller de personer, du taler mest med, og så foreslå at have abonnement hos det samme selskab. På den måde sparer I alle på telefonbudgettet. 

Vigtigt med god kundeservice

De enkelte mobilselskaber konkurrerer med skiftende tilbud på mobiltelefoner, abonnementer, taletidskort, tillægsydelser og så videre. Det er naturligvis en god ide at holde øje med selskabernes tilbud, men kun så længe det giver mening. En god kundeservice er mindst lige så vigtigt som de andre ting, først og fremmest fordi du som kunde kan få brug for hjælp med det ene eller andet.

Står mobilselskabet til rådighed med vejledning og god service, har du vundet meget. Undersøg derfor gerne hvad andre kunder mener om de forskellige selskaber. På Trustpilot kan du få indtryk af flere sider af de forskellige mobilselskaber og vælge et selskab, der både tilbyder abonnement, dækning og service, der passer til netop dig.

Hvorfor vælge CBB?

Hvorfor vælge CBB?

CBB Lounge

Reparation af mobil

Hvad er VoLTE?

CBB Ringetone

Hvornår kommer 5G-netværket?

Netværkets historie

Hvad er 4G-netværket?

Hvad er 3G-netværket?

Hvad er 2G-netværket?

Dækning på mobilen

19 underholdende apps til børn

Teleselskabernes Kundeservice

Bliv fit med mobilen

Indholdstakseret SMS'er

Musik på din mobil - Spar penge med et abonnement

Historien om TIDAL

Er det nemt at flytte mobilselskab?

Teleselskaber i Danmark

Fup-beskeder på mobilen

Huawei P9 vs. Huawei P9 Lite

Brætspil på mobilen

Bredbånd til hjemmet - på den nemme måde!

Hvad er TIDAL?

Hvad er musikstreaming?

Læs e-mails på mobiltelefonen

Dropbox på mobilen

10 bedste apps til mobiltelefon

10 gode mobilråd til ferien

Facebook på mobilen - sådan gør du

Vandtæt mobil - Hvor vandtæt er den?

Hvor mange tegn indeholder en SMS-besked?

Wi-Fi Calling - Hvad er det?

Pokémon Go - Hvad betyder de forskellige ting

billigste telefonabonnement

Mobilt bredbånd til sommerhus

Ringe med hemmeligt nummer

Mobiltelefonens historie

Hvordan sletter man en iphone?

Musik med TIDAL eller Spotify i dit abonnement

Fri data |Ingen begrænsninger og max frihed | CBB Mobil

iPhone på afbetaling

Lav din egen app til iPhone

Hvordan laver man en app til Android?

Ring gratis med WhatsApp fra mobilen

Fri tale abonnement hos CBB Mobil

Hvilket mobilabonnement skal jeg vælge?

Billigste mobilabonnement med data

Hvad er Pokémon Go?

CBB og TIDAL giver dig den ultimative musikoplevelse

Et teleselskab til hele familien

Find et abonnement til din alarm

Vælg det bedste abonnement til iPad

Hvad er Flipp? - Find svaret her!

Musikstreaming - Kampen der først lige er begyndt

Sådan flytter du billeder fra iPhone til PC og iPad

Sådan flytter du dine playlister fra Spotify til TIDAL

Sådan opsiger du dit Spotify abonnement

Sådan sporer du en mistet mobil

Emojis betydning - kan du snakke "emoji"?

Derfor bør du overveje at få et guldnummer

iOs vs Android - Hvad er det bedste?

Fastnet til mobil

Ring til og fra USA

eSim - Hvad er det? og hvordan fungerer det?

Disse sange er videnskabeligt bevist de største ørehængere

Apps som alle unge voksne burde have

Hvad siger din musiksmag om din personlighed?

8 ting du ikke vidste, at du kunne med Facebook Messenger

Abonnement til børn

Sikkerhed på mobilen - 4 Steps til en sikker iPhone!

Internetdeling

Din guide til iMessage

Spar penge med TIDAL

Samsung Galaxy S7

Den ultimative guide til MMS

Anmeldelse af Samsung Galaxy S6 Edge

Gebyrer hos mobilselskaberne

Køb mobilbilletter på mobilen

SIM-kort størrelser

Samsung Galaxy S7 - Hvad kan vi forvente?

Sådan vælger du mobilselskab

Hvorfor købe iPhone 6s?

4 gode råd til at få en bedre dækning

Hvorfor vælge taletidskort?

At vælge det rigtige mobilabonnement

Hvor meget taletid bruger jeg?

Mobil på afbetaling

SØG PÅ CBB
Ring mig op

Bliv ringet op mellem 8.30-21.00

BESTIL OPKALD
RING
50 50 50 50

Alle hverdage fra 8.30-16.00

DOWNLOAD CBB APP'EN
ios app urlandroid app url
Produkter
  • Mobiltelefoner
  • Mobilabonnementer
  • Mobilt Bredbånd
  • Internet
Populære mærker
  • Apple
  • Sony
  • Samsung
  • Huawei
  • Nokia
  • OnePlus
  • Doro
Populære mobiltelefoner
  • Galaxy S21
  • Galaxy S21+
  • Galaxy S21 Ultra
  • Nokia 8.3 5G
Mobiltelefoner på tilbud
  • Nord N100
  • 8 Pro
  • Xperia 5 ll
  • Galaxy A21s
Betaling og forbrug
  • Se forbrug og faktura
  • Den første betaling
  • Automatisk betaling
Adgangskoder
  • PIN og PUK-kode
  • Glemt adgangskode
Andet
  • Bestil nyt SIM-kort
  • Hjælp
  • Mit CBB
Om CBB
  • Job hos CBB
  • Driftstatus
  • Dækning og netværk
  • 5G netværket
  • Kontakt os
Tjenester
  • CBB udland
  • Tidal
Trustpilot
  • Cookies
  • Persondatapolitik
  • Vilkår

Frederikskaj 8 - 2450 København SV - CVR 19433692

Frederikskaj 8
2450 København SV
CVR 19433692

Copyright© 2020 by CBB Mobil. All rights reserved