Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00
Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00
Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00
Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00
Kundeservice er åben alle hverdage til 16.00.
50 50 50 50
Det vigtigste når du skal vælge det rigtige mobilabonnement, er at du kender dit behov for mobiltelefoni. Hvor meget taler du normalt i telefon i løbet af en måned? Hvor mange SMS'er sender du? Hvor meget går du på nettet med din mobil?
Det er omfanget af dit forbrug, der er afgørende for valg af abonnement. Samtidig bestemmer fordelingen af dit forbrug i forhold til taletid, tekstbeskeder og tid på nettet også, hvilket abonnement, der passer bedst til dig.
Det første du kan gøre, er derfor at tjekke oversigterne over dit forbrug hos dit nuværende mobilselskab. Oversigterne kan du finde online, hvis ikke du får dem tilsendt med posten.
I dine oversigter kan du se, hvor mange og hvor lange opkald du har foretaget, og du kan også se antallet af sendte SMS'er. På denne baggrund kan du bedre vælge et abonnement, der passer til dine behov for taletid, SMS'er og så videre.
Når du skal vælge det rigtige mobilabonnement, skal du selvfølgelig helst vælge, så det passer så præcist som muligt til dit forbrug. Som udgangspunkt kan du tænke dig tre forskellige grupper, hvor du kan høre hjemme.
Taler du kun ganske lidt i telefon? Vælg da de små abonnementer med 1-2 timers taletid. Taler du en del i telefon, men måske ikke nødvendigvis hver dag? Vælg da et mellemstort abonnement. Taler du rigtig meget i telefon, måske hver dag? Vælg et abonnement med fri tale.
De forskellige abonnementer er 'rummelige', altså du får rigelig taletid. Du er derfor dækket godt ind, når du vælger ud fra disse grundregler. Hvis du vurderer dit normale forbrug og vælger abonnement, så det passer nogenlunde til det, så er du ret sikker på at have valgt rigtigt.
Når du har et overblik over dit behov for mobiltelefoni, kan du orientere dig blandt mobilselskaberne og deres forskellige tilbud. Hvordan ser de varierende abonnementer ud? Hvordan er priserne? Hvilke ydelser er inkluderet, hvilke muligheder er der for tillægsydelser? Hvordan er servicen hos de enkelte selskaber? Og en yderligere vigtig ting: Hvordan er dækningen for mobiltelefoni i dit område hos de forskellige selskaber?
Det er en rigtig god ide at have disse overvejelser med i valget af mobilselskab, simpelthen fordi prisen i sidste ende ikke er altafgørende. Nok er lave priser at foretrække, men det er nok så nødvendigt også at have dækning for mobilen. Ligesom god service nu engang gør det mere behageligt og desuden effektivt at være kunde. Der er derfor en del sager, det er godt at kigge på.
Du har selvfølgelig ikke særlig gavn af et abonnement, hvis ikke der er dækning i det område, hvor du skal bruge telefonen mest. De fleste mobilselskaber har dog generelt en ret god dækningsgrad, så den helt store risiko løber man ikke. Men alligevel er det en god ide at undersøge det, inden du går videre for at vælge mobilselskab.
Hvis du ser, at et bestemt selskab ikke har dækning i det område, hvor du skal bruge din telefon, må du selvfølgelig stryge dette selskab af din liste - uanset hvor attraktive deres tilbud i øvrigt måtte være.
I næste omgang kan du sammenligne priser på det abonnement, du har kredset dig ind på i forhold til dine behov.
Normalt ligger abonnementerne i grupper, så du kan vælge et abonnement efter dit forbrug. Taler du kun lidt i telefon? Taler du en hel del i telefon, men måske ikke hver dag? Eller har du behov for at sende mange SMS'er, og taler du meget i telefon hver dag? Samtidig er der hos selskaberne mulighed for at skifte abonnement, hvis dine behov ændrer sig, og her er det vigtigt, at du ikke skal betale for at skifte. Det er naturligvis en stor fordel, fordi du på den måde har mulighed for at justere.
Med andre ord kan du som udgangspunkt vælge et abonnement, der passer til dine nuværende behov. Her vælger du efter pris og ydelser, dækning og service. Hvis du på et senere tidspunkt får behov for at ændre, kan du skifte abonnement, så det passer bedre til din nye situation. Hvad indeholder abonnementet mere konkret?
Foruden taletid er det selvfølgelig også vigtigt med SMS, MMS og datamængde. En del mobilselskaber tilbyder gratis SMS og MMS med et abonnement, ligesom der kan være mulighed for at være på Facebook gratis. Med en app er du på Facebook uden at bruge af dine GB. Det er derfor et godt råd at undersøge disse ting også, når du skal vælge dit mobilabonnement.
De fleste mobilselskaber tilbyder abonnementer, hvor det er gratis at ringe til andre abonnenter hos samme selskab. Altså, hvis du har familie og venner, der har abonnement det samme sted som dig, kan I ringe gratis til hinanden.
Denne mulighed er værd at overveje, fordi du kan vælge den eller de personer, du taler mest med, og så foreslå at have abonnement hos det samme selskab. På den måde sparer I alle på telefonbudgettet.
De enkelte mobilselskaber konkurrerer med skiftende tilbud på mobiltelefoner, abonnementer, taletidskort, tillægsydelser og så videre. Det er naturligvis en god ide at holde øje med selskabernes tilbud, men kun så længe det giver mening. En god kundeservice er mindst lige så vigtigt som de andre ting, først og fremmest fordi du som kunde kan få brug for hjælp med det ene eller andet.
Står mobilselskabet til rådighed med vejledning og god service, har du vundet meget. Undersøg derfor gerne hvad andre kunder mener om de forskellige selskaber. På Trustpilot kan du få indtryk af flere sider af de forskellige mobilselskaber og vælge et selskab, der både tilbyder abonnement, dækning og service, der passer til netop dig.
CBB Lounge