Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00
Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00
Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00
Vi har åbent alle hverdage fra 8.30-16.00
Kundeservice er åben alle hverdage til 16.00.
50 50 50 50
Har du problemer med at hente apps ned på din mobil, er der her et par tips til, hvad du kan gøre for at løse problemet på hhv. iOS og Android telefoner.
Først og fremmester det vigtigt at være opmærksom på, om du er tilknyttet enten et Wi-Fi eller et mobilnetværk. For at være sikker på dette, kan du gøre følgende:
Wi-Fi
1. Indstillinger
2. Wi-Fi
3. Tjek at Wi-Fi er tændt
Mobilnetværk
1. Indstillinger
2. Mobil netværk
3. Tjek at Mobil netværk er tændt
Hvis du er på nettet, og det ikke var der, problemet lå, kan du prøve at genstarte App Store appen. Det gør du på følgende måde:
1. Tryk på hjem knappen to gange
2. Find den åbne App Store app
3. Swipe op for at lukke den
4. Åben App Store appen igen
Hvis du for nylig har været ude at rejse, kan det være, at du stadig har Flyfunktion slået til. Det kan også være, at du ved et uheld er kommet til at trykke på knappen. Hvis du har det, kan du ikke komme på nettet, og det kan være årsagen til, at du ikke kan hente apps. Gå derfor ind og slå det fra, hvis det skulle være tilfældet.
Enkelte gange virker det også ved at tilkoble og frakoble dig Flyfunktion som en mulig løsning på problemet.
Du tilgår Flyfunktion således:
1. Gå til Indstillinger
2. Deaktiver Flyfunktion hvis det er slået til
Du kan også forsøge dig med at logge ud af App Store og derefter logge ind igen. Det kan også være med til at afhjælpe problemet.
Der kan også sidde en systemopdatering i klemme, som forhindrer dig i at hente nye apps. Skulle det være tilfældet, kan det være en god idé at hente de systemopdateringer, der måtte ligge og vente. Du kan se, om der er systemopdateringer således:
1. Vælg Indstilliger
2. Vælg Generelt
3. Vælg Softwareopdatering
4. Installer opdatering hvis der er en tilgængelig
Hvis intet af ovenstående har virket, kan det være en løsning at nulstille din enhed. Vælger du at gøre dette, beholder du dog stadig dine apps og din data. Dog anbefaler vi at lave en backup af dine ting, så du er på den sikre side. Du kan nulstille din enhed ved at gøre følgende:
1. Vælg Indstillinger
2. Vælg Generelt
3. Vælg Nulstil
4. Vælg Nulstil alle indstillinger
Flere brugere har også oplevet, at det kan afhjælpe problemt at slå automatisk dato og tidsindstilling til. Det gør du således:
Er dette allerede slået til, bør du lade den blive, som den er.
Er App Store langsom, eller har du problemer med at se alle apps, kan du også prøve at ryde appens cache.
Det første, du skal være opmærksom på, hvis du ikke kan hente apps ned fra Google Play på din Android enhed, er, om du er tilknyttet til internettet. Det kan enten være via Wi-Fi eller mobilnetværket. Har du fået slået dem fra, er det essentielt, at du aktiverer i hvert fald en af dem igen, så du får adgang til internettet.
Wi-Fi:
1. Indstillinger
2. Aktiver Wi-Fi
Mobil data:
1. Indstillinger
2. Databrug
3. Aktiver mobil data
Google anbefaler også at opdatere din dato og tid, hvis du oplever problemer med at hente eller opdatere apps via Google Play. Det kan du gøre på følgende måde:
1. Indstillinger
2. Dato og tid
3. Unklik 'Automatisk dato og klokkeslæt' samt 'Automatisk tidszone'
4. Ændre manuelt datoen og tiden til noget forkert (det bliver rettet igen om lidt)
5. Tryk på Hjem knappen
6. Gå ind i 'Dato og tid' igen (step 1 og 2)
7. Ændre manuelt datoen og tiden så de er korrekte
8. Tjek af i 'Automatisk dato og klokkeslæt' samt 'Automatisk tidszone'
Det kan også hjælpe at rydde cache og data på din enhed. Det gør du således:
1. Indstillinger
2. Applikationsmanager/Apps
3. Google Play Butik
4. Ryd cache
5. Ryd data
6. Gå tilbage til Applikationsmanager/Apps
7. Vælg Downloads/Download Manager
8. Ryd cache
9. Ryd data
En løsning kan også være at geninstallere de opdateringer, der måtte være kommet til Google Play igennem tiden. Det gør du sådan her:
1. Indstillinger
2. Applikationsmanager/Apps
3. Google Play Butik
4. Afinstaller opdateringer
5. Vælg at gendan til fabriksindstillinger
6. Åben Google Play Butik appen
7. Gå til mobilens hjemmeskærm. Er du tilknyttet til nettet, vil din mobil automatisk gå i gang med at opdatere Google Play Store appen
Det kan også være, at der ligger ikke-installerede systemopdateringer, som kan være en god idé at få installeret. Det kan du gøre således:
1. Indstillinger
2. Om enheden
3. Softwareopdateringer
4. Installer eventuelt tilgængelige opdateringer
Sidst, men ikke mindst, kan din løsning findes i at aktivere Download Manager, hvis denne er slået fra. Det kan du tjekke således:
1. Indstillinger
2. Applikationsmanager/Apps
3. Swipe til højre under fanen "Alle"
4. Vælg Downloadstyring
5. Tjek om der står "Deaktiver" eller "Aktiver". Står der "Deaktiver" er den aktiveret, og du skal derfor ikke foretage dig noget. Står der "Aktiver", skal du klikke på "Aktiver".
Fælles for langt de fleste mobiler er, at det kan hjælpe at genstarte enheden. Så er der ingen er de ovenstående muligheder, der virker for dig, kan det anbefales at prøve at genstarte mobilen, hvis du ikke allerede har gjort det.
Dernæst er det også en god idé lige at være opmærksom på, om det måske skyldes pladsmangel. Det er naturligt, at din mobil ikke kan hente flere apps ned, hvis der ikke er mere plads at give af. Så har din mobil ikke allerede gjort dig opmærksom på det, kan det være en god idé lige selv at tjekke efter, hvor meget plads der egentlig er tilbage at gøre godt med.
Sidst, men ikke mindst, kan problemet skyldes dårligt Wi-Fi. Hvis du er derhjemme, og du prøver at hente en app ned via dit Wi-Fi uden held, kan det være en løsning enten at genstarte din router eller at hoppe over på det mobile netværk i stedet for.
Er du på et andet Wi-Fi signal end dit eget (hotel, shoppingcenter, restaurant osv.), og oplever du problemer med at hente bl.a. apps, kan det være på grund af diverse restriktioner, der er lagt på det Wi-Fi, du er hoppet på, og i så fald er der kun det mobile netværk tilbage, som du kan forsøge dig med.
Prøver du at hente en app, der koster penge, og har du problemer med dette, kan det også skyldes, at du anvender et kreditkort, der fx er udløbet, eller der ikke er nok midler på. Derfor kan det være en god idé lige at tjekke op på det også.
Hvis du skulle stå i den uheldige situation, at ingen af disse løsningsforslag skulle virke for dig, anbefales det at du tager kontakt til udbyderen af appen og oplyse det, du allerede har prøvet at gøre.
Abonnement
Guides og information
Bredbånd
Rundt om mobilen
Musik
Apps